پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230108
آزمون "همدلي و کمک هاي مومنانه" در بحران کرونا/ جاي خالي بانک اطلاعاتي دهک ها در ميدان امدادرساني
تاریخ انتشار : 1399/01/25 10:57:58
نمایش : 1151
بحران شيوع کرونا ويروس علاوه بر اينکه باري ديگر نوع دوستي و انسان دوستي ايرانيان در خدمت به هموطن را به نمايش گذاشت، خلأهايي را برجسته کرد که فقدان آن ها خدمت رساني همه جانبه را با مشکل مواجه کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از عصر اترک، بحران ها همواره سنگ محک ايران و ايراني طي 40 سال گذشته بوده اند که در ورطه آن بحران ها، نوع دوستي و همراهي ملت هميشه جوشيده و رنگ سبز به خود گرفته است.

حضور داوطلبانه غيرتمندان ايراني در سنگرهاي دفاع از سرزمين طي هشت سال جنگ رژيم بعث صدام عليه ايران، حضور نوع دوستانه ملت براي خدمت رساني به آسيب ديدگان زلزله هاي رودبار، بم، کرمانشاه همچنين مناطق سيل زده اي همانند استان هاي خوزستان، لرستان، گلستان و ديگر نقاط کشور همچنين کمک هاي نقدي و غير نقدي ملت در جريان اتفاقات و بروز بلاياي مختلف در نقاط مختلف کشور طي اين 40 ساله از جمله اين همراهي ها و نوع دوستي هايي بوده اند که همواره نيز منعکس شده اند.

آنچه که طي اين چهل ساله از بلاياي مختلف پشت سر گذاشتيم بر تقويت با هم بودن و همراهي بخش مردمي و خصوصي با نهادهاي دولتي و خدمات رسان کمک کردند، حال در اواخر سال 98 با نوع بسيار متفاوتي از بحران روبرو شديم که اين بلا در مقايسه با ساير امتحانات پيشين بسيار خانمانسوزتر بوده است.

هر چند که البته بلاي شيوع بيماري کرونا، جهان را گرفتار کرده است، اما چون مردمان اين سرزمين گرگ باران ديده بحران ها و بلاياي طبيعي بوده اند، بسيار خونسردتر از ساير ملل با آن مواجه شدند و در مقابله با آن سازمان يافته تر ورود کردند.

خوشبختانه در اين بحران نيز ملت همواره در صحنه دوباره همراه و ياري گر دولت و نهادهاي خدمات رسان شدند تا باري از دوش دست اندرکاران بردارند و بر بهبودي امور هموطنان خود کمک کنند.

البته هر چند که در دل بحران ها همواره رفتار و عملکرد نوع دوستانه مردم راه را براي خدمت رساني بازکرده است، با اين وجود، بحران ها با خود تجربياتي ارزشمند را نيز بر جا مي گذارند که از آن جمله مي توان در زمينه تصميمات ستادي، وجود بانک هاي اطلاعاتي و مالي متمرکز اشاره کرد و که نمونه بارز آن در دل بحران شيوع بيماري کرونا در رابطه با ضرورت تهيه بانک هاي اطلاعاتي از دهک هاي مختلف جامعه، اعلام شماره حسابي متمرکز براي جمع آوري کمک هاي نقدي مردم به منظور خدمات رساني همه جانبه به اقشار آسيب پذير و همراهي دستگاه هاي اجرايي و مالي در زمينه انجام دستورالعمل هاي ستادي کشور براي مديريت بحران نمو پيدا کرد.

لزوم توجه به اين مسائل نيز در اين اتفاق بيش از پيش احساس شد که اميدوار هستيم دست اندرکاران بر اين خلاء ها نيز توجه جدي داشته باشند و به عنوان کسب تجربه، برنامه ريزي هاي لازم را براي آينده هاي پيشرو مد نظر داشته باشند.

پايگاه خبري عصر اترک، در اين گزارش علاوه بر اينکه به انعکاس تلاش هاي گروه هاي جهادي، نهادهاي خدمات رسان و تشکل هاي مردم نهاد همچنين همراهي و نوع دوستي مردم با اعطاي کمک هاي نقدي و غير نقدي خود براي عبور از اين بحران در منطقه استان خراسان شمالي پرداخته همچنين نگاهي نيز به نيمه خالي ليوان در زمينه کمبودها و خلاء هاي مشاهده شده در اين دو ماه پرداخته که به آنها نيز اشاره شده است.

در همين باره، دانيال نقويان، مسئول بسيج سازندگي سپاه جوادالائمه خراسان شمالي اظهار کرد: هشت هزار و ۶۷۳ نفر در قالب يک هزار و شش گروه جهادي در پنج حوزه کاري از اسفند ماه ۹۸ امورات جهادي سلامت استان را پيگيري مي کنند.

نقويان گفت: براي رفع آلودگي محيطي ۴۶۵ گروه به ضد عفوني معابر، مساجد، مدارس، محلات، پمپ بنزين ها و روستاها، براي توليد اقلام بهداشتي، ۲۷۰ گروه به راه اندازي کارگاهاي توليد ماسک و بسته بندي محلول ضد عفوني، در حوزه خدمت رساني و محروميت زدايي ۵۹ گروه به توزيع سبد کالاي حمايتي و مواد غذايي در حاشيه شهرها، در حوزه آموزش عمومي بهداشت ۱۳۸ گروه در محله ها به آموزش چهره به چهره و توزيع بروشورهمچنين براي تامين نيروي انساني متخصص درماني ۷۴ گروه به فعاليت در ايستگاه هاي تب سنجي، مشاوره تلفني، همکاري با سامانه۴۰۳۰ اقدام کردند.
سردار چمن، فرمانده سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالي نيز با اشاره به تامين 125 هزار بسته بهداشتي و توزيع آن در مناطق روستايي استان عنوان کرد: اين نهاد طي قراردادي با دفتر امور روستايي استانداري تامين ۱۲۵
 هزار بسته بهداشتي را برعهده گرفت.

سردار چمن همچنين خاطر نشان کرد: با رايزني انجام شده سه پارت الکل پنج هزار ليتري از شهرستان فريمان به استان منتقل و توزيع کرديم.

وي افزود: براساس نقشه شيوع کرونا در استان در شهرستان هاي رازجرگلان و مانه وسملقان با همراهي علما شيعه و اهل سنت در همراه سازي مردم و توجه به توصيه هاي بهداشتي مسئولان، شاهد کمترين ابتلا به ويروس بوده ايم.

 

 

اهداي 400 ميليون تومان تجهيزات پزشکي به بيمارستان اسفراين توسط خيران رسانه

بانو احمد زاده، نماينده پويش خيرين سلامت رسانه دراسفراين اظهار کرد: از نيمه دوم اسفند ماه، بنده و سه فعال رسانه اي و يک نيرو از اداره تامين اجتماعي اين شهرستان با برگزاري پويشي توانستيم 500 ميليون تومان کمک هاي نقدي مردم اين شهرستان را دريافت کنيم.

احمدزاده گفت: 400 ميليون تومان از اين مبلغ براي خريد تعدادي از تجهيزات پزشکي مورد نياز بيمارستان نگهداري بيماران کرونايي در اسفراين، 40 ميليون تومان ديگر از اين کمک هاي نقدي بابت تهيه 200 بسته اقلام بهداشتي و غذايي به منظور توزيع ميان نيازمندان تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي هزينه شدند.

وي همچنين افزود: 60 ميليون تومان ديگر از اين کمک هاي نقدي به منظور تشويق و دلگرمي پرستاران فعال در بيمارستان نگهداري بيماران کرونايي در اسفراين، کارت هديه خريداري و به اين پرستاران تقديم شدند.

وي خاطر نشان کرد: فعاليت اين پويش ادامه دارد.


 توزيع 200 بسته غذايي به مددجويان در مراکز تحت پوشش بهزيستي استان/کمک 700 ميليون توماني بنياد مستضعفان به بيماران مددجوي کميته امداد استان

اسماعيل قرباني، مديرکل بهزيستي استان نيز اظهار کرد: سازمان بهزيستي کشور در اين شرايط در چند بخش مختلف به مراکز حوزه پيشگيري اداره کل بهزيستي استان کمک مالي يک ميليارد و ۶۵۰ ميليون ريالي را انجام داد.

قرباني همچنين گفت: به کودکان کار همچنين خانواده آنان بسته هاي بهداشتي شامل ژل شست و شو، الکل، ماسک و دستکش اعطا شد.

وي همچنين افزود: علاوه بر اين، ۲۰۰ سبد غذايي نيز براي خانوار هاي نيازمند مراکز بازپروري، مداخله، خانه سلامت و ... تهيه و توزيع شده اند.

وي افزود: بسياري از اين مراکز علاوه بر آموزش هاي پيشگيري براي مقابله با بيماري کرونا، کمک نقدي هفت ميليون ريالي را نيز دريافت کرده اند.

وي خاطر نشان کرد: در شهرستان شيروان نيز يک نيکوکار حدود هزار بطري مايع شوينده، ماسک و ... تهيه و در اختيار مراکز تحت پوشش اين نهاد گذاشت.

قرباني همچنين افزود: مبلغ ۳۰ ميليون تومان نيز مواد غذايي براي اين مراکز تهيه شد.

 

 

مجيد الهي راد، مديرکل کميته امداد استان اظهار کرد: ۷۰۰ ميليون تومان اعتبار از سوي بنياد مستضعفان به اين نهاد اهدا شد که تمامي آن با اولويت بيماران خاص و صعب‌العلاج، سالمندان و اقشار آسيب‌پذير به‌ صورت مستقيم به‌حساب آنها واريز شد به طوريکه هفت هزار نفر از مددجويان از اين خدمت بهره‌مند شدند همچنين از محل منابع کمک‌هاي جشن نيکوکاري نيز مبلغ ۳۰۰ ميليون تومان در قالب خريد ملزومات بهداشتي براي مددجويان هزينه شد.

الهي راد بابيان اينکه ملزومات بهداشتي خانوارهاي مددجوي روستايي نيز از طريق بسيج و سپاه در حال توزيع است، تصريح کرد: از محل کمک‌هاي مردمي و مراکز نيکوکاري نيز بيش از ۱۸ هزار و ۲۰۰ بسته بهداشتي بين خانوارهاي تحت حمايت اين نهاد توزيع شد.

وي در ادامه به ورود مجريان طرح‌هاي اشتغال کميته امداد به تأمين نيازهاي بهداشتي مردم اشاره کرد و گفت: تاکنون بيش از ۲۴۰ هزار ماسک و لوازم بهداشتي از طريق توليدي‌هاي اين نهاد تهيه و به مراکز درماني و بيمارستاني اهداشده است.

وي با اشاره به آسيب‌هاي واردشده به اقتصاد خانواده‌هاي نيازمند ازجمله کارگران فصلي نيز گفت: براي کمک به تأمين بخشي از نيازهاي معيشتي اين افراد به ‌تازگي هشت هزار و 400 خانوارموردي که اطلاعات آن‌ها در سامانه اين نهاد ثبت بود به دولت معرفي شد تا از کمک‌هاي معيشتي بهره‌ مند شوند.

وي همچنين اظهارکرد: درمان بيماران مددجوي مبتلابه کرونا نيز با هماهنگي صورت گرفته با بيمه سلامت و بدون رعايت نظام ارجاع انجام مي‌شود و هزينه‌هاي بيماران نيز توسط کميته امداد پرداخت مي‌شود.

الهي راد افزود: براي کمک به معيشت مددجويان نيز ۱۳ هزار و ۲۲۰ بسته معيشتي و غذايي توزيع‌شده است اما با توجه به کم بودن اعتبارات، نياز به ورود جدي خيران در اين عرصه هستيم.

 

مصيب اکبرزاده، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نيز اظهار کرد: تشکل هاي مردم نهاد استان در همراهي با ستاد مقابله با بيماري کرونا در استان پويشي مردمي را در فضاي مجازي به راه انداختند و از اين طريق توانستند کمک هاي نقدي مردم را جمع آوري کنند.

اکبر زاده گفت: بخشي از اين کمک هاي نقدي براي راه اندازي کارگاه توليد ماسک صرف و ماسک ها ميان مردم توزيع شدند که اين اقدام همچنان ادامه دارد.

وي در ادامه يادآور شد: اين تشکل هاي مردم نهاد از محل کمک هاي نقدي مردم همچنين 400 بسته از اقلام بهداشتي را تهيه و ميان خانواده هاي هم استاني و 400 تکه لباس را براي دانش آموزان نيازمند تهيه و توزيع کردند.

اکبرزاده افزود: اعضاي اين تشکل هاي مردم نهاد در زمينه ضد عفوني کردن معابر نيز مشارکت کردند.

حجت الاسلام عظيم آسوده، مدير اوقاف و امور خيريه استان نيز بيان کرد: در شرايط بحران شيوع بيماري کرونا، اين نهاد در استان با مستاجران موقوفات استان همراهي کرده و با مجوزهاي قبلي خود همراهي داشته و تمديد مجوزهاي مستاجران را به دوره پس از اين بيماري موکول کرده است.

 

 


 همراهي اوقاف با مستاجران موقوفات استان تا گذر از بحران کرونا

حجت الاسلام آسوده همچنين عنوان کرد: اين نهاد در زمينه دريافت اجاره بها از مستاجران موقوفات در اين دوره بحران، روند تسهيل گري در پيش گرفته و هيچ فشاري را به آنان وارد نکرده است.

وي افزود: به مستاجران بابت تسويه اجاره بهايشان مهلت داده ايم تا اين دوره سخت پشت سر گذاشته شود.

در عين حال، وي با اشاره به کمک هاي نقدي جمع آوري شده از خيران استان همچنين مبالغ نذورات مردمي و مبالغ درآمدهاي موقوفات استان اظهار کرد: اوقاف از محل اين مبالغ توانست با 50 ميليون تومان ، کارگاه توليد ماسک و گان را راه اندازي و اين توليدات را در بيمارستان هاي استان توزيع کند همچنين 120 ميليون تومان بسته معيشتي غذايي تهيه و 60 ميليون تومان گوشت قرباني تامين و ميان خانواده هاي نيازمند توزيع شدند.

حجت الاسلام آسوده گفت: يک خير اهل شيروان پنج هزار ليتر محلول ضد عفوني کننده در اختيار اوقاف استان قرار داد که براي ضد عفوني کردن سطوح بقاع متبرکه همچنين توزيع ميان خانواده هاي نيازمند استان صرف شد.

محسن نجات، مدير عامل جمعيت هلال احمر استان نيز اظهار کرد: جمعيت هلال احمر کشور و خراسان شمالي يک شماره حساب کشوري متمرکز تحت پوشش اين جمعيت و يک شماره حساب مربوط به اين جمعيت در استان را به مردم معرفي کرده اند تا مردم کمک هاي نقدي خود را براي کمک به اقشار نيازمند از اين طريق تقديم کنند.

نجات گفت: با کمک هاي نقدي جمع آوري شده از سوي مردم تا به کنون براي بيماران خاص شناسايي شده دانشگاه علوم پزشکي استان هزار و 467 بسته اقلام ماسک و ژل ضدعفوني کننده تهيه و توزيع شده اند.

وي يادآور شد: به زودي اقلام معيشتي غذايي نيز تهيه و ميان خانواده هاي شهري و روستايي نيازمند استان در بانک اطلاعاتي اين جمعيت و ستاد مقابله با بيماري کروناي در استان هستند نيز توزيع خواهد شد.


 کمک يک ميلياردي خيران سلامت استان به علوم پزشکي

حميد توکلي، مسئول امور مشارکت هاي مردمي و خيران سلامت دانشگاه علوم پزشکي استان نيز اظهار کرد: وزارت بهداشت در زمينه تهيه تجهيزات و وسايل تخصصي بهداشتي و درماني شامل دستگاه هاي آزمايشگاهي، تهيه محلول هاي ضد عفوني کننده، دستکش، ماسک، لباس هاي مخصوص براي پزشکان و پرستاران در بيمارستان هاي استان را ياري کرد.

توکلي گفت: در عين حال، نيکوکاران، تشکل هاي مردم نهاد و دستگاه هاي خدمات رسان استان نيز به داننشگاه علوم پزشکي استان در زمينه تهيه اقلام بهداشتي و تجهيزات پزشکي مورد نياز بيمارستان هاي استان کمک کردند.

وي خاطر نشان کرد: انجمن خيران سلامت استان طي دو ماه گذشته بيش از يک ميليارد تومان بابت تهيه اقلام بهداشتي، تهيه تجهيزات همچنين بسته هاي غذايي براي خانواده پرسنل بيمارستاني استان ياري کردند.

با اين وجود، توکلي تصريح کرد: هنوز بيمارستان هاي استان براي تهيه اقلام بهداشتي، لباس مخصوصي براي پزشکان و پرستاران فعال در بيمارستان ها همچنين تجهيزات تخصصي اتاق آي سي يو به همراهي خيران و نيکوکاران نياز دارد.

 


 کسبه مرکز استان توان پرداخت اجاره بهايشان را ندارند

با اين وجود، مهدي اميدوار، رييس اتاق اصناف شهرستان بجنورد با تاکيد بر اين نکته که وضعيت اقتصادي کسبه اين شهرستان طي اين دو ماه بسيار نامناسب شده و حتي پس از پايان قرنطينه تعدادي از کسبه ديگر نمي توانند روي پاي خود بايستند، اظهار کرد: طي اين مدت دو ماهه فقط تعداد کمي از مالکان واحدهاي تجاري با کسبه مستاجر خود همراهي کردند که يا اجاره بهاي دو ماهه را بخشيدند و يا تسويه آن را به تعويق انداختند.

اميدوار گفت: روز گذشته تعدادي از کسبه اين شهرستان به اتاق اصناف بجنورد مراجعه و اعلام کردند که توان پرداخت اجاره بها به مالکان واحدهاي خود را ندارد و اين در حالي است که مسئله پرداخت بيمه بيکاري به آنان نيز محقق نشده است.

وي تصريح کرد: اتاق اصناف بجنورد در حال حاضر تنها کاري که مي تواند انجام دهد اين است که از مالکان واحدهاي تجاري خواهش کند تا تسويه اجاره بهاي خود را تا مدتي به تعويق اندازند.

با اين وجود، وي خاطر نشان کرد: اميدوار هستيم بالاخره دولت مصوبات پرداخت بيمه بيکاري، بيمه کارگري، تعويق در تسويه اقساط بانکي، اعطاي وام هشت درصد را براي کسبه عملي کند تا کسبه گرفتار شده از اين وضعيت پراسترس خارج شوند.


کارگران روزمزد و بيمه خويش فرما از کمک معيشتي دولت محروم ماندند

در عين حال، محمد صباغيان دبير اجرايي خانه کار و کارگر استان نيز اظهار کرد: طي دو ماه گذشته که شيوع اين بيماري در کشور و استان همه گير شده است مراجعات کارگران روزمزد، سر گذر و بيمه خويش فرما به اين نهاد بسيار فروان شده است و آنان به شدت از وضعيت معيشتي خود گلايه دارند و درخواست کمک مي کنند.

صباغيان با يادآوري اين مطلب که کارگران روزمزد و سرگذر، قشري بدون شناسنامه و هويت مشخص کاري هستند که در فهرست بانک اطلاعاتي مشاغل استان قرار نگرفته اند، اعلام کرد: به همين علت نيز آنان از دريافت کمک معيشتي دولت ( 200 تا 600 هزار تومان ) نيز به بهره مانده اند.

وي تصريح کرد: طي اين دو ماه گذشته خانه کارگر استان در همکاري کانون کارفرمايان استان فقط توانسته است که ماسک را تهيه و ميان کارگران روزمزد استان توزيع کند.

وي در ادامه با بيان اينکه در دوره بحران، اقدامات بايد جهادي باشد و يک بازوي اقدامات جهادي نيز تشکل هاي مردم نهاد از جمله خانه کارگر هستند از عدم دعوت خانه کارگر براي عضويت در ستاد مقابله با کروناي استان انتقاد کرد.

صباغيان تصريح کرد: درصورتيکه اين تشکل به ستاد مقابله با کرونا در استان دعوت مي شد، حتما دغدغه هاي حال حاضر قشر کارگري استان که در اين شرايط در وضعيت بسيار نامناسبي به سر مي برند، پررنگ تر مطرح مي شد تا تصميمات لازم براي کمک به اين اقشار اتخاذ مي شدند.

ابراهيم اماني، عضو شوراي شهر بجنورد نيز با انتقاد از اينکه دو ماه از شيوع اين بيماري در استان مي گذرد هنوز آمار و اطلاعات متمرکز و دقيق از تمامي خانواده هاي مستضعف و آسيب پذير استان و مرکز استان وجود ندارد تا بتوان براي کمک به آنان از اين آمار متمرکز استفاده کرد.

اماني از عدم برخورداري برخي از خانواده هاي مستضعف شهرستان بجنورد از کمک هاي معيشتي انتقاد کرد.

 

 

 ساماندهي 465 گروه جهادي و مردم نهاد براي خدمت رساني در بحران کرونا در استان

محمد تقي آريان، مدير کل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري استان در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: با شيوع بيماري کرونا در استان در اسفند ماه 98 ستاد مقابله با اين بيماري در استان تشکيل و ذيل آن سه کارگروه از جمله کارگروه اجتماعي و فرهنگي تشکيل شد.

آريان گفت: اين کارگروه نسبت به ساماندهي تشکل هاي مردم نهاد، انجمن هاي خيريه، گروه هاي بسيجي و جهادي براي خدمت رساني به اقشار مختلف استان ساماندهي شدند.

وي بيان کرد: گروه هاي جهادي استان در زمينه هاي ضد عفوني معابر، توليد اقلام بهداشتي، خدمت رساني و محروميت زدايي، تامين نيروي انساني متخصص درماني براي بيمارستان ها و مراکز پزشکي و درماني در استان ساماندهي شدند.

وي درباره اقدامات برجسته اين گروه هاي جهادي ساماندهي شده، اظهار کرد: طي دو ماه گذشته آنان 125 هزار بسته بهداشتي را تهيه و ميان جامعه هدف در استان توزيع کردند.

آريان افزود: اين گروه هاي جهادي همچنين نسبت به ارسال 16 هزار و 450 پيامک بهداشتي و نشر کليپ هاي آموزشي در فضاي مجازي اقدام کردند.

وي خاطر نشان کرد: آنان نسبت به ضد عفوني کردن معابر و شطوح عمومي در استان اقدام کردند.

وي افزود: اين گروه هاي جهادي همچنين 31 ايستگاه تب سنجي و غربالگري را در سطح استان فعال کردند.

در عين حال، مدير کل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري استان به فعاليت انجمن هاي خيريه و تشکل هاي مردمي در همکاري با اين کارگروه نيز اشاره کرد و گفت: اين گروه ها نيز توانستند با تبليغات انجام شده، خياطان را براي دوخت ماسک ها و خيران را براي خريد پارچه هاي مورد نياز تهيه ماسک پاي کار آورند تا کارگاه هاي توليد ماسک در استان راه اندازي شوند.

وي افزود: آنان توانستند با دريافت کمک هاي مردمي شش سمپاش 20 ليتري براي ضدعفوني کردن معابر تهيه کنند.

وي خاطر نشان کرد: اين تشکل ها همچنين 250 بسته بهداشتي و 260 لباس نو را براي نيازمندان و کودکان استان تامين و توزيع کردند.

آريان افزود: آنان همچنين با تشکيل کميته فرهنگي نسبت به برگزاري مسابقات در فضاي مجازي به منظور تشويق خانواده ها به خانه ماندن اقدام کردند.

افزون بر اين، وي يادآور شد: طي اين مدت انجمن خيران سلامت استان نيز در زمينه تامين محلول هاي ضد عفوني کننده، ماسک، دستکش، سبد غذايي به ارزش 735 ميليون تومان همچنين خريداري دو دستگاه دياليزم براي بيمارستان امام علي شهر بجنورد و خريداري يک دستگاه تخصصي براي آندوسکوپي اقدام کردند.

علاوه بر اين، وي گفت: انجمن هاي بيماران خاص، ام اس و سرطان استان نيز طي اين مدت نسبت به تهيه و توزيع هزار عدد ماسک رايگان، محلول هاي ضد عفوني کننده، دستکش و بسته هاي غذايي ميان مددجويان تحت پوشش خود اقدام کردند.

 مدير کل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري استان خاطر نشان کرد: يک تشکل مردم نهاد محيط زيستي استان نيز نسبت به جذب کمک هاي مردمي براي تهيه اقلام غذايي براي زباله گردها اقدام کرد تا حضور آنان در سطح معابر کمتر شوند.

وي همچنين يادآور شد: اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان استان نيز با برگزاري مسابقات از طريق فضاي مجازي تلاش کرد که براي ماندن جوانان و نوجوانان در خانه ساعات اوقات فراغت آنان را پر کنند.

وي اعلام کرد: به طور کلي طي دو ماه گذشته 465 گروه براي ارائه خدمات ياد شده ساماندهي و همکاري کردند که خدمات آنان البته ادامه دار است.


لزوم تهيه بانک اطلاعاتي متمرکز از نيازمندان براي خدمت رساني منسجم/ ضرورت تعيين شماره حساب متمرکز براي جلب کمک هاي مردمي در استان

مدير کل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري استان در پاسخ به اين سوال که آيا ارائه شماره حساب هاي مختلف از سوي گروه ها و سازمان هاي خدمات رسان از طريق فضاي مجازي براي جلب کمک هاي مردمي منجر به سلب اعتماد عمومي نخواهد شد، اظهار کرد: اين نقد وارد است که ضرورت دارد شماره حساب متمرکز براي دريافت کمک هاي خيران جايگزين شماره حساب هاي متعدد شود.

آريان در پاسخ به اين سوال که چرا ستاد مقابله با کرونا در استان در زمينه ضرورت تهيه بانک اطلاعاتي متمرکز از دهک ها و اقشار آسيب پذير ورود جدي نکرده است؟ با تاييد اين نقد نيز اعلام کرد: استاندار خراسان شمالي در آخرين نشست اين ستاد به اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعي استان دستور داد تا هر چه سريعتر کارگران سر گذر و روزمزد و فصلي استان شناسايي و تحت پوشش خدمت رساني نهادهاي حمايتي قرار گيرند.

گزارش از قهرماني

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html